Kiek kainuoja nekilnojamojo turto brokerio paslaugos?

Brokerio komisiniai. Kokie jie?

Renkantis nekilnojamojo turto brokerį, turbūt vienas iš aktualiausių jums kylančių klausimų, kiek kainuos man brokerio paslaugos? Kas įeina į jo paslaugų kainą? Ar aš turėsiu mokėti, jei brokeris neparduos mano turto? Ar man verta turėti brokerį, gal geriau pataupysiu ir tuo užsiimsiu pats?

Kokio dydžio būna brokerio komisiniai?

Už pagalbą parduodant nekilnojamąjį turtą brokeris ima atlygį – komisinius. Įprastai komisiniai mokami tik sėkmingai pardavus nekilnojamąjį turtą, t.y. pasirašius notarinę pirkimo-pardavimo sutartį su pirkėju. Todėl komisiniai dažnai vadinami – sėkmės mokesčiu. Šiuo atveju, jeigu brokeriui nepavyksta parduoti turto, jis negauna jokio atlygio, todėl jo motyvacija parduoti būna didžiulė. Komisinių dydis būna labai skirtingas. Jis priklauso nuo brokerio darbo pobūdžio, profesionalumo,  objekto vertės ir pardavimo sudėtingumo. Komisinis atlygis paprastai sudaro kelis procentus nuo bendros objekto pardavimo kainos (pvz., 3-5%) arba sutariama konkreti  suma, kuri nesikeičia, jei turtas būtų parduotas už kitą, nei anksčiau sutarta, kainą.  Jeigu turto vertė yra maža (iki 40.000 eurų) – komisinių dydis gali sudaryti ir keliolika procentų. Todėl konkretų komisinių dydį brokeris paprastai pasakys tik detaliai susipažinęs su nekilnojamuoju turtu ir įvertinęs visus jam svarbius pardavimo aspektus. Kartais, pasirašant tarpininkavimo sutartį, brokeris prašo administracinio mokesčio, kuris būna apie 100-200 eurų.

Kokias paslaugas brokeris turi suteikti?

Kiekvienas susitarimas tarp brokerio ir pardavėjo yra labai unikalus. Visgi  brokeris turėtų ne tik reklamuoti jūsų turtą, bet ir padėti paruošti pardavimui dokumentus, pats dalyvauti apžiūrose, derybose, galutiniame sandoryje pas notarą (nebent susitariate kitaip).  Brokeris taip pat turi patarti, kaip geriau paruošti turtą pardavimui, padėti nustatyti pardavimo kainą, informuoti apie reikiamus sumokėti mokesčius už nekilnojamojo turto pardavimą.

Ar turėsiu mokėti, jei brokeris neparduoda mano turto?

Ar turėsite mokėti brokeriui, jeigu turtas nebus parduotas, priklausys nuo to, kokią tarpininkavimo sutartį pasirašysite. Dažniausiai tarpininkavimo sutartyse nurodytas tik komisinis mokestis (t.y. sėkmės mokestis) už turto pardavimą. Todėl jokių papildomų mokesčių, baudų, išskyrus numatytą administracinį mokestį mokėti nereikia.  Visgi sutarties formą kiekvienas brokeris pasirenka savo nuožiūra, todėl, kad vėliau nekiltų nesusipratimų, prieš pasirašant sutartį, atidžiai ją paskaitykite.

Ar verta dirbti su brokeriu?

Vieno atsakymo į šį klausimą nėra. Tai priklauso nuo jūsų situacijos. Jeigu Jūs turit patirties ir žinot, kaip parduoti nekilnojamąjį turtą, brokerio jums nereikia. Tačiau jeigu parduosite turtą pirmą kartą, jei nežinote, kaip reklamuoti parduodamą turtą, kokia pardavimo eiga, ar kokie įstatymai reglamentuoja nekilnojamojo turto pardavimą,  bus saugiau, jei šį darbą patikėsite profesionalui.  Taisyklė, jog kiekvienas turi dirbti savo darbą, tinka ir šiuo atveju. Geras brokeris, kaip ir geras advokatas, padės greičiau pasiekti norimą rezultatą.

Ką svarbu žinoti renkantis brokerį?

Jeigu parduodami nekilnojamąjį turtą padarysite klaidų, ši nesėkmė jums gali brangiai kainuoti. Todėl rinkitės tokį brokerį, kuris jums pasirodys profesionalus, kuriuo jūs galite pasitikėti kaip specialistu. Kaip ir kiekvienoje veikloje, taip ir šioje galima susidurti tiek su mažai išmanančiais savo darbą, tiek su labai profesionaliais brokeriais, todėl prieš darant sprendimą, pirmiausia verta pasikalbėti su keliais iš jų. Čia rasite patarimus, kaip išsirinkti tinkamą brokerį. Jūs galite skaudžiai nusivilti, jeigu rinkdamiesi brokerį nuspręsite dirbti su tuo, kuris pasiūlys mažiausią paslaugų kainą. Pigiai dirbantis brokeris paprastai turi labai daug klientų, todėl net informaciją apie kiekvieną objektą atsiminti darosi sunku. Įsivaizduokite, jeigu brokeris turi daugiau nei 20 parduodamų objektų, jis nebeturės laiko kokybiškai organizuoti apžiūras, bendrauti su pirkėjais ir atstovauti jus. Be to, dėl skubėjimo, atsiranda daug didesnė klaidų tikimybė, o ir dalintis savo komisiniais su kitais brokeriais, kurie gali atvesti pirkėją, nebėra iš ko.  Žinoma, ir dideli komisiniai negarantuoja kokybiškai suteiktos paslaugos, todėl pirmiausia vertinkite profesionalumą.

Kodėl verta dirbti su manim?

  • Patirtis. Brokerės darbą dirbu nuo 2013 m. todėl gerai išmanau rinką ir pardavimo subtilybes, žinau, kaip parduoti greičiau ir kaip gauti geresnę kainą.
  • Dirbu komandoje. Aš dirbu ne viena, su manim jūsų turtą pardavinės ir mano kolegos. Jie pavaduoja mane mano atostogų ar ligos metu. Taip pat aš bendradarbiauju ir su kitais nekilnojamojo turto specialistais – vertintojais, advokatais, matininkais ir t.t.
  • Tai mano kasdienė veikla. Aš šį darbą dirbu kasdien, todėl žinau, kaip parduoti greičiau, sklandžiau ir kaip gauti geresnę kainą.
  • Nieko nereikia mokėti, kol turtas neparduotas.  Patikėję pardavimą man, jūs beveik niekuo nerizikuojate.  Paprastai aš neimame išankstinio mokesčio, kol pirkėjo nėra.  Reklamos, važiavimo į apžiūras išlaidas padengiu pačios.  Jūs man mokėsite tik tada, kai turtas bus parduotas ir pinigai už jį bus gauti.
  • Išvengiate brokerių skambučių. Jums nebereikės atsiliepinėti į kitų brokerių, siūlančių savo paslaugas,  skambučius. Tokių skambučių sulauksite labai daug, jei pradėsite turto pardavimą savarankiškai.
  • Lanksčios sutarties sąlygos. Mano siūlomos sąlygos paprastai būna geresnės, nei didžiųjų agentūrų brokerių. O tarpininkavimo sutartį, kurią sudarysite su manim, bus galima lengvai nutraukti ar pratęsti.
  • Padedu sutvarkyti dokumentus. Padėsiu sutvarkyti visus dokumentus, net jei gyvenate užsienyje. Galiu atstovauti jus pagal įgaliojimą.

Taip pat atkreipkite dėmesį, jog mano paslaugos nėra apmokestinamos PVM. Todėl mūsų aptartas komisinis bus galutinė suma, kurią turėsite sumokėti. Atsiskaitysite su manim tik po to, kai pardavimas įvyks, t.y. kai jau pinigai iš pirkėjo bus jūsų sąskaitoje.

en_USEnglish